Tárgykészítés
A tárgyak elkészítéshez szükségünk van a Transmogrifier programra, amelyet itt tölthetsz le, egy grafikus programra (pl. Paint Shop Pro vagy Abode Photoshop). Ezeket a programokat megtalálod az interneten.
Az alábbiakban lépésről-lépésre végigvezetem, miként készíthetsz egyszerűen és gyorsan átszínezéssel új tárgyat:
1. Először is nyissuk meg a Transmogrifier programot. A SIMS és a transmogrifier együttes működése lehetetlen, úgy hogy bármelyiket bekapcsolod, a másikat ki kell kapcsolnod.
2. Ki kell választanod egy tárgyat, amit átszínezel. A legegyszerűbb, ha először egy asztalt színezünk át, mert az csak egy grafikus fájlból áll:
3. A tárgyat klónozni kell ahhoz, hogy véletlenül ne az eredetit színezzük át. Tehát meg kell nyomni a Clone Object File gombot és gyorsan adsz is egy nevet neki. Ezen a néven fog szerepelni a könyvtáradba az új tárgy.
4. Most két teljesen egyforma tárgyunk van két különböző néven. Azt, amelyiknek új nevet adtunk, exportáljuk egy előre elkészített könyvtárba (Export Object File). Ennek lehet bármi a neve, már meglévő könyvtár is lehet pl. My Download Files. A lényeg, hogy más fájlok ne legyenek benne.
5. Exportáláskor megjelenik az Export Varázsló ablak és megkérdezi, hogy csak átszínezzük a tárgyat, vagy más formát is adunk neki. Most csak átszínezzük, ezért a Just Change Colors �t kell megjelölni:
6. Exportálás után ha megnézzük, két fajta fájlt találunk a könyvtárban: egy *.xml �t és egy könyvtárat, aminek a végén _sprites áll. Megnyitjuk a könyvtárat, ahol is találhatók azok az alkönyvtárak, amik tartalmazzák a *.bmp kiterjesztésű grafikus fájlokat. Jelen esetben egyetlen ilyen alkönyvtár van, mivel az általunk kiválasztott asztal egy négyzetet (tile) foglal el. Az alkönyvtárban (sprite0400) nyissuk meg az egyik *.bmp fájlt a grafikus programból.
Egyszerű tárgyakat könnyen átszínezhetünk Hue/Saturation/Lightness �el a programon belül. Nyugodtan átszínezhetjük az egész képet, a SIMS-ben ugyis csak az asztal látszik:
7. Mentsük el a fájlt az eredeti helyére, ahonnan megnyitottuk. Nyissuk meg a másik grafikus fájlt is és azt is színezzük át az előbbi módszerrel. Ha csak a tetejét akarjuk átszínezni, ki kell jelölni a tetejét és azt átszínezni. Miután mindkét fájt átszíneztük és elmentettük, vissza kell térnünk a Transmogrifierhez. Itt rá kell kattintani az Import Object File gombra, majd ki kell választanunk az átszínezett tárgyhoz tartozó *.xml fájlra.
8. Importálás után nézzük meg, hogy minden sikerült-e: kattints rá a View Object gombra, és nézd meg, hogy úgy sikerült-e az átszínezés, Ahogy azt akartad:
fprrás: http://simspannonia.atw.hu/Tutorial.htm |